کارفرما: استانداری گیلان ارائه دهنده: خانم دکتر نرگس دل افروز تاریخ ارائه: 137/12/1 در كنار عدم تعاملات جهاني در حوزه گردشگري، استفاده نكردن از جاذبه هاي فرهنگی براي ورود گردشگر به ايران و سياسي شدن گردشگري، مي توان كم توجهي به مقوله برند و برندسازي را بزرگترين مشكل اين صنعت در ايران دانست. بررسي ها نشان مي دهد كه با توجه به توانمندي هاي بالقوه و بالفعل استان در صنعت گردشگري، جذب گردشگران، بايد ده و بلكه صد برابر رقم موجود باشد. گیلان دهمین استان پرجمعیت و بیست و هشتمین استان وسیع ایران است. گیلان، توانایي تبدیل شدن به منطقه بزرگ گردشگري و تأمین نیازهاي مختلف گردشگران را دارد تا بتواند خود را به عنوان یک برند مقصد گردشگری در سطح ملی و حتی بین المللی مطرح سازد. - در این زمینه شناسایی ابعاد و شاخص های ارزش ویژه برند مقصد گردشگری کمک شایانی به ایجاد تجربه ای لذت بخش و خاطره ای به یادماندنی در گردشگران می کند و منجر به جذب بیشتر گردشگر و رونق گردشگری منطقه خواهد شد. - در این پژوهش، دو تحلیل مفهومی از ارزش وبژه برند و ابعاد پایه آن با استفاده از دستاوردهای مفهومی خود ارائه می شود. سپس شاخصهای ابعاد اصلی ارزش ویژه برند مقصد را توسعه و اندازه گیری میگردد. پیشنهادهای راهبردی توسعه ارزش ویژه برند گردشگری در استان گیلان شامل: - احداث رستوران های زنجیره ای ارزان قیمت - احداث کمپینگ ها و اردوگاه ها برای استفاده عموم - برقراری خطوط حمل و نقل عمومی کارا و تورهای کوتاه مدت - نظارت بر کیفیت بهداشت و قیمت های مراکز ارائه خدمات گردشگری - متنوع نمودن تسهیلات گردشگری در نزدیکی سواحل - ارتقاء سطح کیفی و کمی برنامه های مربوط به توریسم سلامت - توسعه اقامتگاه های بوم گردی - توجه به ابعاد زیست محیطی در برنامه ریزی های گردشگری منطقه - ایجاد و توسعه فضاهای عمومی مناسب
توجه
دریافت مستندات فقط برای اعضای سایت امکانپذیرمیباشد
ارائه الگوی توسعه‌یافته ارزش ویژه برند استان گیلان.pdf